Main menu
Pozycjonowanie i optymalizacja PrestaShopE-commercePrestaShop vs Shopify. Jakie rozwiązanie wybrać?

PrestaShop vs Shopify. Jakie rozwiązanie wybrać?

W Internecie istnieje wiele różnych rozwiązań eCommerce, które pozwalają Państwu organizować sprzedaż produktów i usług. To mogą być rozszerzenia dodające koszyk i wprowadzające elementy handlu elektronicznego na już istniejącą stronę www. Możecie wybrać Państwo jeden z dostępnych systemów eCommerce i założyć kompletny e-sklep od zera. Oprócz tego można skorzystać z serwisów działających według modeli SaaS i zbudować sklep internetowy za pomocą oferowanych modułów i widgetów. Przy tym ten ostatni sposób staje coraz popularniejszy wśród internautów. Więc postanowiłem porównać najpopularniejszy CMS w Polsce z jednym z najpopularniejszym rozwiązań SaaS do tworzenia e-sklepów.  Chodzi o PrestaShop i Shopify. Jeśli zastanawiacie Państwo nad wyborem jednego z tych rozwiązań do realizacji witryny, podany wpis będzie ciekawy dla Was.

Dlatego aby przedstawić silne i słabe strony PrestaShop i Shopify porównamy ich według kluczowych paramentów, które zgrupowaliśmy w bloki. Więc przejrzymy ich po kolei:

Parametr PrestaShop Shopify
Cena i licencja
Cena W 100% darmowe bez comiesięcznych opłat Od $348 rocznie + 2,9% prowizji od transakcji + 30 centów kosztów transakcji (plan podstawowy)
Licencja Open Source License 3.0 (OSL 3.0) Software as a Service (SaaS)
Szczegóły techniczne
Otwarty kod Tak Tak
Język oprogramowania PHP Ruby
Typ bazy danych MySQL MySQL
Szczegóły platformy
Zarządzanie klientami Tak Tak
Wielewalutowość Tak Tak
Wielejęzykowość Tak Tak
Przeliczanie walut Tak Tak
Zarządzanie podatkami (możliwość dostosowania do wymagań krajowych) Tak Tak
Zarządzanie dostawą (możliwość dostosowania do wymagań krajowych) Tak Tak
Powiadomienia do użytkowników o rejestracji, zamówieniach itd. Tak Tak
Ankiety użytkowników Nie Nie
Import/eksport produktów Tak Tak
Statystyka sklepu Tak Tak
Wizualny edytor treści Tak Tak
Zakładanie kilka sklepów Tak Nie
Zarządzania modułami i blokami Tak Tak
Strona użytkownika Tak Tak
Przesyłanie informacji marketingowych i promocyjnych Nie Nie
Menu podkategorii w menu głównym Tak Nie
Kontrola dostępności produktów Tak Tak
Ocena produktów Tak Tak
Opinie produktów Tak Tak
Szybkie zamówienie (wszystkie opcje na jednej stronie) Tak Nie
Ogólne moduły i bloki (dostępne w bazowej wersji)
Banery Tak Tak
Najpopularniejsze produkty (bestsellery) Tak Tak
Popularne produkty Tak Tak
Lista kategorii produktów Tak Tak
Formularz kontaktowy i informacja o właścicielu sklepu Tak Nie
Produkty do sprzedaży krzyżowej Tak Nie
Przełącznik walutowy Tak Tak
Przełącznik językowy Tak Tak
Niestandardowe moduły HTML Tak Tak
Linki do stron treści Tak Tak
Lista producentów produktów Tak Nie
Formularz zapisywania na newsletter Tak Tak
Historia zamówień Tak Tak
Wyszukiwarka produktów Tak Tak
Polecane produkty Tak Tak
Produkty ekskluzywne Tak Nie
Lista nowych produktów Tak Nie
Informacja o użytkowniku, który zalogował się na stronę Tak Nie
Lista życzeń Tak Nie
Liczba użytkowników online Tak Nie
Moduły płatności
Płatność przy odbiorze Tak Tak
Przelew bankowy Tak Tak
Płatność kartą kredytową Tak Nie
PayPal Tak Tak
Moduły dostawy
Bezpłatna wysyłka Tak Tak
Odbiór ze sklepu Tak Tak
UPS Tak Tak
FedEx Tak Tak
Bonusy dla klientów
Kupony Tak Tak
Bony podarunkowe Tak Tak
Oferty specjalne Tak Tak
Szablony
Szablony dla strony Tak Tak
Liczba szablonów (według danych ze strony TemplateMonster) 580 szablonów PrestaShop 398 Shopify themes
Osobne tematy dla kategorii Nie Nie
Osobne tematy dla produktów Nie Nie
Opcje SEO
Znaczniki meta Tak Tak
Wiadomości RSS Tak Tak
Optymizacja linków Tak Tak
Mapa strony Tak Nie

Jak widać z podanej tabeli, PrestaShop posiada więcej funkcje, modułów oraz szablonów (możecie znaleźć ciekawe zestawy templatek na tej stronie) do tworzenia profesjonalnego sklepu internetowego. Oprócz tego oprogramowanie jest darmowe do użycia, co pozwala tworzyć dowolną liczbę stron www. Jednak według danych ze strony Google Trends podany CMS traci swoją popularność również na całym świecie (rys. 1) jak i w Polsce (rys. 2).

Populaność na świecie

Rysunek 1. Popularność zapytań „PrestaShop” i „Shopify” na całym świecie

Popularność w Polsce

Rysunek 2. Popularność zapytań „PrestaShop” i „Shopify” w Polsce

„Z czym jest to związane?”, – zapytacie. Ze zmianą potrzeb użytkowników. Potencjalne klienci poszukują serwis, który pozwoli stworzyć e-sklep samodzielnie. Przy tym to musi być maksymalnie prosta platforma posiadająca edytor z metodą „Przyciągnij i Upuść”. Stąd właśnie taka jest popularność takich serwisów jak, np. Shopify. Przy tym systemy zarządzania treścią dalej są trudne do ogarnięcia dla użytkowników nieposiadających wiedzę techniczną. Chociaż one posiadają dużą więcej możliwości do tworzenia e-sklepu.

Wychodząc z tego, PrestaShop jest świetnym wyborem dla osób zaawansowanych oraz tych, którzy nie boją się uczyć nowemu. Jeśli deweloperzy systemu chcą dalej zostawać dużym graczem na rynku rozwiązań eCommerce oni muszą wprowadzać elementy „Przyciągnij i Upuść”. Podobną drogą idzie WordPress wprowadzając nowy wizualny edytor stron Gutenberg. Mam nadzieję, że deweloperzy PrestaShop będą ich naśladować. 😉

Opisane przez TemplateMonster.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
PrestaShop vs Shopify. Jakie rozwiązanie wybrać?, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *