Formalności w e-handlu, czyli zbiór wiedzy pod ręką
Poniżej znajdują się dwa e-booki, które warto przeczytać. Znajduje się w nich przykładowy regulamin dla sklepu, wzory odstąpienia od sprzedaży oraz obszerne wyjaśnienie działalności internetowej od strony formalnej.
Wcześniej podam w skrócie o formalnościach w sklepie, a zaczerpnięte jest to z jednej z tych książek:
Pamiętamy o umieszczeniu:
- Imię i nazwisko przedsiębiorcy i/lub nazwa rmy, adres zamieszkania/siedziby
- Organ wydający zgodę na działalność gospodarczą przedsiębiorcy
- Numer rejestracji działalności gospodarczej
- Nazwa towaru, dane o producencie i/lub importerze, kraj pochodzenia towaru
- Cena oferowanego towaru i cena jednostkowa (należność za jednostkę miary)
- Cena musi zawierać wszystkie elementy (podatek, cło)
- Zasady zapłaty ceny i/lub wynagrodzenia
- Koszty, termin, sposób dostawy
- Koszty wynikające z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy
- Termin, w którym oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący
- Informacja o minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe
- Miejsce i sposób składania reklamacji
- Informacja o prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni (art. 8 ust. 3. ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3).
- źródło: web.gov.pl
1. Pierwsza książka, to „Wzory dokumentów dla e-przedsiębiorców”. Spis i link:
1. Wzór regulaminu e-sklepu
1.1. Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego
1.2. Co nie powinno znaleźć się w regulaminie?
2. Wzory dokumentów wykorzystywanych w kontakcie z klientem
2.1. Reklamacja w relacjach „business to business”
2.2. Reklamacja w relacjach „business to consumer”
2.3. Wzory dokumentów
3. Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy względem konsumenta na przykładzie sklepu
Internetowego
3.1. Informacja o zasadach wykorzystania i ochrony danych osobowych klientów e-sklepów
– polityka prywatności
3.2. Niedopełnienie obowiązków informacyjnych i inne przypadki dezinformacji
4. Czego potrzebuje klient sklepu internetowego: dobre praktyki
Do pobrania: link
2. Tutaj znajduje się e-book: „Rozpoczęcie sprzedaży w sieci”:
1.1. Co jest potrzebne do rozpoczęcia e-działalności gospodarczej w Internecie?
1.2. Rejestracja działalności gospodarczej
1.3. Stworzenie e-sklepu i jego obsługa
1.4. Dodatkowe obowiązki związane ze specyficznymi branżami
1.5. Rejestracja baz danych osobowych
1.6. Jak pozyskać pierwszych klientów? Tania promocja e-sklepu
2. Obowiązki podatkowe przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy oraz wybór optymalnego wariantu formy opodatkowania
2.1. Wybór optymalnego wariantu opodatkowania
2.2. Podejmujemy decyzję o rozliczaniu się z VAT
2.3. Ustalenie miejsca opodatkowania
2.4. Kasa fiskalna: kiedy musimy ją kupić?
2.5. Faktury elektroniczne: jak wdrożyć je we własnej firmie?
2.6. Internetowa księgowa – sam prowadzę księgowość
3. Przepisy regulujące funkcjonowanie e-handlu
3.1. Co niebawem czeka polskich e-sprzedawców
3.2. Polskie regulacje e-handlu
3.3. Zmowa cenowa i ochrona konkurencji
Do pobrania: link