Main menu
Pozycjonowanie sklepu oraz szablony PrestaShopRegulamin sklepu internetowegoFormalności w e-handlu, czyli zbiór wiedzy pod ręką

Formalności w e-handlu, czyli zbiór wiedzy pod ręką

Poniżej znajdują się dwa e-booki, które warto przeczytać. Znajduje się w nich przykładowy regulamin dla sklepu, wzory odstąpienia od sprzedaży oraz obszerne wyjaśnienie działalności internetowej od strony formalnej.

Wcześniej podam w skrócie o formalnościach w sklepie, a zaczerpnięte jest to z jednej z tych książek:

Pamiętamy o umieszczeniu:

  • Imię i nazwisko przedsiębiorcy i/lub nazwa rmy, adres zamieszkania/siedziby
  • Organ wydający zgodę na działalność gospodarczą przedsiębiorcy
  • Numer rejestracji działalności gospodarczej
  • Nazwa towaru, dane o producencie i/lub importerze, kraj pochodzenia towaru
  • Cena oferowanego towaru i cena jednostkowa (należność za jednostkę miary)
  • Cena musi zawierać wszystkie elementy (podatek, cło)
  • Zasady zapłaty ceny i/lub wynagrodzenia
  • Koszty, termin, sposób dostawy
  • Koszty wynikające z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy
  • Termin, w którym oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu mają charakter wiążący
  • Informacja o minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe
  • Miejsce i sposób składania reklamacji
  • Informacja o prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni (art. 8 ust. 3. ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, ze wskazaniem wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3).
  • źródło: web.gov.pl

 

1. Pierwsza książka, to „Wzory dokumentów dla e-przedsiębiorców”. Spis i link:

Spis treści e-booka

1. Wzór regulaminu e-sklepu
1.1. Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego
1.2. Co nie powinno znaleźć się w regulaminie?
2. Wzory dokumentów wykorzystywanych w kontakcie z klientem
2.1. Reklamacja w relacjach „business to business”
2.2. Reklamacja w relacjach „business to consumer”
2.3. Wzory dokumentów
3. Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy względem konsumenta na przykładzie sklepu
Internetowego
3.1. Informacja o zasadach wykorzystania i ochrony danych osobowych klientów e-sklepów
– polityka prywatności
3.2. Niedopełnienie obowiązków informacyjnych i inne przypadki dezinformacji
4. Czego potrzebuje klient sklepu internetowego: dobre praktyki

Do pobrania: link

 

2. Tutaj znajduje się e-book: „Rozpoczęcie sprzedaży w sieci”:

Spis treści e-booka:
 
1. Założenie e-sklepu
1.1. Co jest potrzebne do rozpoczęcia e-działalności gospodarczej w Internecie?
1.2. Rejestracja działalności gospodarczej
1.3. Stworzenie e-sklepu i jego obsługa
1.4. Dodatkowe obowiązki związane ze specyficznymi branżami
1.5. Rejestracja baz danych osobowych
1.6. Jak pozyskać pierwszych klientów? Tania promocja e-sklepu
2. Obowiązki podatkowe przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy oraz wybór optymalnego wariantu formy opodatkowania
2.1. Wybór optymalnego wariantu opodatkowania
2.2. Podejmujemy decyzję o rozliczaniu się z VAT
2.3. Ustalenie miejsca opodatkowania
2.4. Kasa fiskalna: kiedy musimy ją kupić?
2.5. Faktury elektroniczne: jak wdrożyć je we własnej firmie?
2.6. Internetowa księgowa – sam prowadzę księgowość
3. Przepisy regulujące funkcjonowanie e-handlu
3.1. Co niebawem czeka polskich e-sprzedawców
3.2. Polskie regulacje e-handlu
3.3. Zmowa cenowa i ochrona konkurencji

Do pobrania: link

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *